
Kurs na kierownika wycieczek szkolnych
KURS NA KIEROWNIKA WYCIECZEK SZKOLNYCH
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 8 listopada 2001 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki.
Kierownikiem wycieczki lub imprezy szkolnej może być pracownik pedagogiczny szkoły o kwalifikacjach odpowiednich do realizacji określonych form krajoznawstwa i turystyki.
Ponadto kierownikiem wycieczki lub imprezy szkolnej może być inna, wyznaczona przez Dyrektora szkoły osoba pełnoletnia, która:
• UKOŃCZYŁA KURS NA KIEROWNIKÓW WYCIECZEK SZKOLNYCH;
• jest instruktorem harcerskim;
• posiada uprawnienia przewodnika turystycznego, przodownika lub instruktora turystyki kwalifikowanej lub pilota wycieczek.
Cel kursu:
Nabycie uprawnień do pełnienia funkcji kierownika wycieczek szkolnych.
Uzyskane kwalifikacje:
Po ukończeniu kursu i zdaniu egzaminu sprawdzającego zdobytą wiedzę i umiejętności, słuchacze nabywają uprawnienia do pełnienia funkcji kierownika wycieczek szkolnych.
Sposób odbywania zajęć:
Zajęcia odbywają się w systemie sobotnio-niedzielnym lub innym - po uzgodnieniu z uczestnikami kursu - w siedzibie CKD „Edukacja” w Radomiu, ul. Limanowskiego 26/30.
Zajęcia prowadzą praktycy z wieloletnim doświadczeniem.
Wydawane dokumenty:
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu kursu na kierownika wycieczek szkolnych
Czas trwania: 10 godz.
Cena: 150 zł
Najważniejsze zadania Kierownika wycieczki:
1) opracowuje program i harmonogram wycieczki,
2) opracowuje regulamin i zapoznaje z nim wszystkich uczestników,
3) zapewnia warunki do pełnej realizacji programu i regulaminu wycieczki oraz sprawuje nadzór w tym zakresie,
4) zapoznaje uczestników z zasadami bezpieczeństwa oraz zapewnia warunki do ich przestrzegania,
5) określa zadania opiekuna w zakresie realizacji programu, zapewnienia opieki i bezpieczeństwa uczestnikom wycieczki,
6) nadzoruje zaopatrzenie uczestników w sprawny sprzęt i ekwipunek oraz apteczki pierwszej pomocy,
7) organizuje transport, wyżywienie i noclegi dla uczestników,
8) dokonuje podziału zadań wśród uczestników,
9) dysponuje Środkami finansowymi przeznaczonymi na organizację wycieczki,
10) dokonuje podsumowania, oceny i rozliczenia finansowego wycieczki lub imprezy po jej zakończeniu.
