
Program WIDZĘ, SŁYSZĘ, CZUJĘ - REAGUJĘ - nowość
Cel główny szkolenia:
Wzmocnienie i poprawa umiejętności nauczycieli w zakresie pracy z młodzieżą zagrożoną rozwojem zachowań problemowych/ryzykownych lub przejawiającej pierwsze symptomy tych zachowań.
Program:
Trzy moduły: każdy trwa 8 godzin dydaktycznych, na które składają się wykłady i ćwiczenia.
Najważniejsze zagadnienia:
I Moduł – Mechanizmy rozwoju zachowań problemowych/ryzykownych u dzieci i młodzieży.
II Moduł - Rozwiązywanie konfliktów z uczniami zachowującymi się w sposób ryzykowny/problemowy.
III Moduł – Sposoby pomocy dzieciom i młodzieży zachowujących się w sposób problemowy/ryzykowny.
KOSZT: 285 zł/osoba (ostateczna kwota uzależniona od liczebności uruchomionej grupy)
W przypadku grup zorganizowanych, w tym Rad Pedagogicznych cena ustalana jest indywidualnie.
Dlaczego warto?
Zachowania ryzykowne/problemowe młodzieży stanowią zagrożenie dla zdrowia, a nawet życia dzieci i młodzieży. Część z tych zachowań, jak np. picie alkoholu, palenie papierosów czy zachowania agresywne jest w znacznym stopniu rozpowszechniona wśród nastolatków. W zakresie kompetencji zawodowych nauczycieli jest zmniejszanie ryzyka występowania tego typu zachowań wśród uczniów. Wymaga to jednak rozumienia mechanizmów rozwoju i występowania zachowań problemowych/ryzykownych, które z jednej strony charakterystyczne są dla okresu dorastania, a z drugiej strony mogą świadczyć o tym, że uczeń nie radzi sobie z przeciwnościami losu. Nie jest to łatwe zadanie i nie wszystkim uczniom można skutecznie pomóc, ale do obowiązków dorosłych, w tym też nauczycieli, należy podejmowanie prób by ustrzec nastolatków przed negatywnymi konsekwencjami zachowań ryzykownych/problemowych.
Zajęcia poprowadzą:
Anna Borucka - psycholog, przez wiele lat członek zespołu Pracowni Profilaktyki Młodzieżowej "Pro-M" Instytutu Psychiatrii i Neurologii. Zajmuje się profilaktyką zachowań problemowych dzieci i młodzieży. Autorka i współautorka ponad 90 publikacji naukowych i popularyzujących wiedzę na temat zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży. Brała również udział w opracowaniu i badaniach dotyczących skuteczności szkolnych programów profilaktycznych takich jak: Domowi Detektywi, Fantastyczne Możliwości oraz Szkolna interwencja profilaktyczna wobec ucznia sięgającego po substancje psychoaktywne.
Violetta Pulwarska – nauczyciel dyplomowany, przez wiele lat pracownik nadzoru pedagogicznego w MEN i Kuratorium Oświaty w Warszawie. Profilaktyką zachowań problemowych dzieci i młodzieży zajmuje się od 30 lat. Prowadziła wiele szkoleń członków rad pedagogicznych dotyczących profilaktyki zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży. Prowadziła szkolenia wg. programu Szkolna interwencja profilaktyczna, wobec ucznia sięgającego po substancje psychoaktywne. Jest autorką licznych wystąpień i publikacji dotyczących specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży.
